Social media inzetten
Een goede website of webshop alleen is haast niet meer genoeg voor een hoge ranking bij Google. Er moeten ook andere middelen, zoals social media, ingezet worden om hoog in de zoekresultatenpagina te komen. Google indexeert sociale netwerken vaker en uitgebreider. De aanwezigheid op sociale netwerken weegt dan ook steeds zwaarder bij de ranking voor de zoekresultatenpagina.
Daarbij is het van belang dat jouw website content goed te delen is. Als informatie op jouw website veel likes of shares krijgt, geeft dat voor Google aan dat je waardevolle content op jouw website hebt staan. Ook jou eigen activiteit op socialmedia telt mee voor Google. Dus zorg ervoor dat jouw bedrijf ook liket, deelt, retweet en pint.
Social media inzetten
Hoe zorg je voor aanwezigheid van jouw bedrijf op socialmedia? Maak een account aan bij de belangrijke netwerken, zoals Facebook, Google+, Twitter en YouTube. Vergeet vooral deze laatste niet.
De videowebsite is hard op weg om de grootste zoekmachine te worden. Op dit moment staat YouTube al op een tweede plaats achter Google. En vergeet ook niet het tabblad ‘Video’s’ bij de zoekresultaten van Google. Heb je al videomateriaal? Deel dit dan vooral op YouTube.